ön i medelhavet, del två.

Nu är den efterlängtade del två av resan uppe! Det har tagit mig ett tag, men nu satan slog jag i saken. Skämt åsido, bilderna är här.
Detta var under samma dag som den förra delen då vi var i Kos stad och tittade runt. Vi var även i en riddarborg som ni kan se. Den sista bilden är tagen på stranden som låg femtio meter från vårt hotell där man kunde se Turkiet i bakgrunden. Mycket vacker utsikt.

olyckan var framme.

Hela denna veckan efter jag anlände till hemlandet har varit rent ut sagt skit. Men på kvällen när vi kom hem hade jag det mycket roligt för då var det ingen vila, utan då var det biopremiär för the Maze Runner. Det var otroligt bra, och jag kan inte vänta tills jag ska börja läsa böckerna. Vilka jag redan har.
Veckan sket sig därefter. Då blev jag sjuk. Kalla det vad du vill, matförgiftning, influensa, vad som helst, poängen är att det inte var kul. Inte alls. Jag fick stanna hemma från skolan första delen av veckan på grund så det ända jag gjorde var att se på filmer och serier.
Men nu är jag tillbaka! Det blev en del skolarbete att göra, så det är mycket att göra. Det är bara att sätta igång.

ön i medelhavet, del ett.

Nu är man utvilad efter en vecka på resande fot. Vi har varit på den lilla ön Kos utanför Turkiets kust som till hör Grekland för er som inte vet, och det har varit en välbehövd semester. Den första dagen kom vi fram runt elva tiden på morgonen efter en mycket lång natt på Kastrups flygplats. I slutet av den dagen hade vi varit vakna i cirka trettio timmar vilket gjorde att vi somnade ganska fort på hotellrummet.

Dagen efter är bilderna ovan ifrån då vi cyklade in till Kos town och besökte en gammal riddarborg. Värmen stekte och humöret var på topp. Utsikten var underbar.

Min tanke är att jag ska lägga upp flera delar då jag har tagit många bilder från resan. Hoppas ni håller koll på nästa del. Jag ska även försöka göra en liten film eftersom jag även försökte filma lite. Vi får se hur det blir.

början till något fantastiskt.

ge mig simoleons.

Denna damp ner i brevlådan igår när jag kom hem efter skolan. Tyvärr så tog den otroligt lång tid på sig att installera, men när jag sedan äntligen fick spela det var jag lycklig. Det är så annorlunda från Sims 3, vilket kommer att bli svårt att vänja sig vid, men det finns så många positiva saker i det.
Jag får antagligen prova lite idag också eftersom jag är hemma och är sjuk. Förstår inte varför det ska hända nu med bara en vecka (!) kvar tills vi åker mot varmare breddgrader.

upp i det blå.

längtan till palmerna.

Idag är det bara elva dagar kvar tills vi ska åka till paradisön Kos i Grekland. Tiden har gått så otroligt fort, så jag har knappt förberett mig för semester. Väl där ska jag bara njuta och andas in värmen och kulturen och inte alls bry mig om vad som händer i hemlandet.